A website for all the musicians

Free content every week

Created by FM_STUDIO
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon

Μικρόφωνα Μέρος 1ο :Πως μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά;

Saturday, October 21, 2017

 

 

 Στα home studio χρησιμοποιούμε μικρόφωνα τα οποία είναι πολύ ευαίσθητα όσον αφορά το τι ακούει ένα μικρόφωνο και τι μπορεί να ηχογραφήσει. Τα μικρόφωνα τέτοιου τύπου χωρίζονται στα μεγάλου διαφράγματος πυκνωτικά μικρόφωνα ,στα μικρού διαφράγματος πυκνωτικά μικρόφωνα στα δυναμικά μικρόφωνα  και στα ribbon μικρόφωνα.

 

Όταν πρωτοξεκινάς στο home studio αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα μικρόφωνο και αυτό θα σε συμβούλευα να είναι ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος (καρδιοειδές) μικρόφωνο. Γιατί το ονομάζουμε καρδιοειδές; Όπως βλέπεις και στο παρακάτω σχεδιάγραμμα η περιοχή ,η οποία μπορεί ένα μικρόφωνο να «πιάσει» καλύτερα είναι αυτή που απεικονίζεται με το κόκκινο χρώμα και αν παρατηρήσεις μοιάζει με το σχήμα μιας καρδιάς. Τέτοια μικρόφωνα μπορούν να «ακούσουν» καλύτερα  οτιδήποτε ηχογραφήσεις σε αυτή την περιοχή.

 

Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να ηχογραφήσεις από διαφορετικές γωνίες  του μικροφώνου για να δημιουργήσεις το ηχητικό αποτέλεσμα που θέλεις για ένα συγκεκριμένο όργανο αλλά και για τις φωνές.

 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΜΟΥ ΣΩΣΤΑ

 

Όπως είπαμε σήμερα μιλάμε και χρησιμοποιούμε μικρόφωνο που είναι καρδιοειδές μεγάλου διαφράγματος. Δεν έχει σημασία αν έχεις δυναμικό ή πυκνωτικό μικρόφωνο, το θέμα είναι να μάθεις να χρησιμοποιείς το μικρόφωνο σου όσο καλύτερα γίνεται και να επωφεληθείς, ώστε να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα στις ηχογραφήσεις σου

 

ΕΛΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ Η ΚΡΑΤΑ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ

 

Το μικρόφωνο έχει την ικανότητα να  καταγράφει οτιδήποτε βρίσκεται  μέσα στη περιοχή που «ακούει» καλύτερα. Η απόσταση παίζει σημαντικό ρόλο στο αν θέλεις να αποδώσεις κάτι με περισσότερο μπάσο ή όχι. Τι εννοώ; Όταν έρχεσαι πολύ κοντά στο μικρόφωνο είτε για να τραγουδήσεις  είτε για να ηχογραφήσεις ένα όργανο (π.χ μια κιθάρα) ,τότε έχεις πολύ μπάσο στην ηχογράφηση σου και ανάλογα την ένταση που θα γράψεις , μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητικό. Εκτός βέβαια αν ο σκοπός της ηχογράφησης το απαιτεί. Αν κάνεις ένα ή δύο βήματα πιο πίσω τότε θα διαπιστώσεις πως αποκτάς πιο μεσαία και δεν έχεις τόσο μπάσο όσο όταν είσαι πολύ κοντά. Ανάλογα τι θέλεις να πετύχεις με την ηχογράφηση σου.

 

ΔΕΣ ΤΟ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ

 

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να ηχογραφήσεις φωνητικά ή μια κιθάρα είναι να σταθείς μπροστά από το μικρόφωνο και να ηχογραφήσεις. Τόσο απλό, τόσο εύκολο! Τι γίνεται όμως αν δεν σε ικανοποιεί αυτό που ακούς; Τότε θα πρέπει να αλλάξεις κάτι και αυτό το κάτι είναι η γωνία που θα «κοιτάζει» το μικρόφωνο τη πηγή ήχου. Ας πούμε ότι ηχογραφείς μια ακουστική κιθάρα και έχεις τοποθετήσει το μικρόφωνο μπροστά στο ηχείο και αυτό που ακούς είναι πολύ μπάσο και η κιθάρα σου δεν ακούγεται όπως  θα έπρεπε. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να στρέψεις τη γωνία του μικροφώνου προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά. Να πειραματιστείς με τη τοποθέτηση του μικροφώνου μέχρι να ακούσεις αυτό που πραγματικά θες ή έστω κατά προσέγγιση. Με αυτό τον τρόπο είναι σαν να αλλάζεις το eq της ηχογράφησης σου χωρίς να έχεις χρησιμοποιήσει EQ. Το μικρόφωνο σου έχει προεγκατεστημένο EQ και το πετυχαίνεις με αυτό τον τρόπο. Επίσης μπορείς να βρεις τον σωστό ήχο στη κιθάρα σου ή στη φωνή σου αν κρατήσεις στάσιμο το μικρόφωνο σε ένα σημείο και κουνάς  το όργανο μέχρι να βρεις πάλι τη κατάλληλη θέση για την ηχογράφηση του οργάνου σου. Η τοποθέτηση του μικροφώνου να ξέρεις ότι αλλάζει ανάλογα με το ύφος πάντα που θες να δώσεις στο τραγούδι σου. Αυτό που χρειάζεται είναι εξάσκηση.

 

 

 

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ

 

Σήμερα μιλάμε για το καρδιοειδές μικρόφωνο , το οποίο είναι μεγάλου διαφράγματος και τα μικρόφωνα αυτά «ακούνε» στη περιοχή που είπαμε προηγουμένως και που φαίνεται και στο παραπάνω διάγραμμα. Υπάρχουν μικρόφωνα που μπορείς να γράψεις και στο πίσω μέρος του μικροφώνου και στα πλάγια του. Εδώ όμως μιλάμε για το συγκεκριμένο τύπο μικροφώνου, το οποίο ακούει στη μπροστινή πλευρά του. Το home studio σου είναι ένας χώρος που έχει πολλούς θορύβους , όχι αναγκαστικά μέσα σε αυτό, αλλά και έξω από αυτό. Μπορεί να έχεις το studio σου στο σαλόνι σου, στη κρεβατοκάμαρα σου ή σε ένα δωμάτιο που περισσεύει στο σπίτι σου. Αυτό σημαίνει πως έχει παράθυρα, πόρτες και υπάρχουν πολλοί θόρυβοι. Αυτούς τους θορύβους μπορείς να τους μειώσεις στην ηχογράφηση σου, χρησιμοποιώντας το πίσω μέρος του μικροφώνου. Αν έχεις παράθυρο για να αποφύγεις τους εξωτερικούς θορύβους θα βάλεις το μικρόφωνο σε τέτοια θέση ώστε το πίσω μέρος να «κοιτάζει» προς το παράθυρο. Αν το μικρόφωνο σου είναι κοντά στο «πύργο» του υπολογιστή σου τότε θα στρέψεις το πίσω μέρος του μικροφώνου προς αυτό για να αποφύγεις θορύβους που προκαλεί ο ανεμιστήρας. Σε γενικές γραμμές τοποθέτησε το πίσω μέρος του μικροφώνου εκεί που υπάρχει θόρυβος .Θα έχεις πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

 

Ελπίζω να σε βοηθήσουν όλα αυτά. Περιμένω τα σχόλια σου να μου πεις αν δοκίμασες  τις διάφορες θέσεις του μικροφώνου σου και  αν είδες διαφορά.

 

 

Please reload

Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • SoundCloud Social Icon